Kontakta oss

Vi hoppas in är intresserade av att arbeta med oss och ha ett ha långt samarbete för att få ert varumärke att växa. Kontakta oss på Lean Designs.

Vanliga frågor

De vanligaste frågorna vi har fått är besvarade nedan.

Priset av en hemsida varierar enormt. Allt beror på storlek och hur avancerad du vill ha den. Det kan vara allt från 2500kr till 100 000kr.
Men vi skulle säga att i genomsnitt brukar en sida landa på mellan 10 000kr – 25 000kr.

Om du vill veta hur mycket just din hemsida hade kostat så kan du alltid kontakta oss här för en offert.

Sedan tillkommer även en liten kostnad varje år/månad för webbhotell och domän för din hemsida. Detta brukar ligga på någon 100-lapp per månad.

Tidsramen för en hemsida brukar vara mellan 2-6 veckor. Om du som kund är tillgänglig när vi försöker kontakta dig så kommer det gå fortare. Storleken på hemsidan spelar även stor roll. Exempelvis så kan en landningssida endast ta några dagar medan en stor webbshop med 100 tals produkter ta flera månader.

Hemsidans betydelse är mycket större än vad många tror. Flera studier har visat att företag med hemsidor får både högre omsättning samt större trovärdighet gentemot kund. Enligt Visma 2017 så visade det sig att 96% av alla privatpersoner förväntar sig att företag har en hemsida.

Med en hemsida får du fler kunder,  större trovärdighet, bättre rankning på Google, starkare varumärke och en säljare 24/7. 

Allt beror på vilken bransch du verkar i och vart dina kunder finns. Men vi skulle säga i 80% av fallen så är digital marknadsföring det bästa eftersom alla kunder använder internet och sociala medier nästan varje dag. 

Vilken typ av digital marknadsföring ska man välja då? Ja det finns ju olika sätt såsom, annonsering på sociala medier, email marknadsföring och annonsering på Google. Vi skulle säga att en kombination av alla dessa är det bästa tille en början, för att på så sätt nu åt till dina kunder på alla möjliga sätt. När man sedan har testat dessa olika sätt och hittat en sätt som fungerar bäst så lägger man mer krut på det men samtidigt bibehåller resterande marknadsföring.