Skapa en annonskampanj för att locka målgruppen Privatpersoner att annonsera på gp.se/annonsera/privat, om något man vill fira eller berätta genom att skapa sin egen annons på gp.se. Konceptet ”Dela känslan” skulle kännas lite glassigare och festligare bildmässigt i färg och tonalitet.
Hela konceptet med all produktion print och banners har jag tagit fram.
Annonskampanj för familjesidan i GP.
Familjesidor hittar du längst bak i Göteborgs-Posten första del med avdelningar som Dop, Vigsel, Förlovning, Döda, Födelse, Gratulationer.
Skapa en annonskampanj för att locka målgruppen Privatpersoner att annonsera på gp.se/annonsera/privat, om något man vill fira eller berätta genom att skapa sin egen annons på gp.se. Konceptet ”Dela känslan” skulle kännas lite glassigare och festligare bildmässigt i färg och tonalitet.
Hela konceptet med all produktion print och banners har jag tagit fram.
Vi tog fram konceptidé, skapade grafisk form och text.
Det blev ett flertal annonser där vi pushade på glädjen med familjesidan.
Känslan av glädje och familj framgår genom hela kampanjen.