Marknadsföring / Majo

Tilltalande annonskampanj i GP för Familjesidan

Marknadsföring / Majo

Tilltalande annonskampanj i GP för Familjesidan

En bild på en ipad på ett bord mot svart bakgrund med en annons för Familjesidan. Annonsen har rosa detaljer.

Uppdrag

Skapa en annonskampanj för att locka målgruppen Privatpersoner att annonsera på gp.se/annonsera/privat, om något man vill fira eller berätta genom att skapa sin egen annons på gp.se. Konceptet ”Dela känslan” skulle kännas lite glassigare och festligare bildmässigt i färg och tonalitet.
Hela konceptet med all produktion print och banners har jag tagit fram.

Vad vi har gjort

Förstudie

Tidningsannonser

Uppföljning

En bild på en annonstavla mot en grön bakgrund med en annons för Familjesidan. Annonsen har rosa detaljer och vit bakgrund.
En bild på en annonstavla mot en grön bakgrund med en annons för Familjesidan. Annonsen har rosa detaljer och blå bakgrund.
En bild på en annonstavla mot en grön bakgrund med en annons för Familjesidan. Annonsen har rosa detaljer och grön bakgrund.

Familjesidan

Annonskampanj för familjesidan i GP.

Familjesidan kundcase lean designs. En annons där ett barn målar på sin mamma i en gp annons.

Familjesidan kundcase

Kund: Familjesidan

År: 2017

Produktion

Annonser

Grafisk Design

Bakgrund

Familjesidor hittar du längst bak i Göteborgs-Posten första del med avdelningar som Dop, Vigsel, Förlovning, Döda, Födelse, Gratulationer.

Uppdrag

Skapa en annonskampanj för att locka målgruppen Privatpersoner att annonsera på gp.se/annonsera/privat, om något man vill fira eller berätta genom att skapa sin egen annons på gp.se. Konceptet ”Dela känslan” skulle kännas lite glassigare och festligare bildmässigt i färg och tonalitet.
Hela konceptet med all produktion print och banners har jag tagit fram.

Lösning

Vi tog fram konceptidé, skapade grafisk form och text.

Resultat

Det blev ett flertal annonser där vi pushade på glädjen med familjesidan.

Känslan av glädje och familj framgår genom hela kampanjen.